Friday, April 10, 2009

Musim Isi Borang Bayar Cukai Pendapatan

Kepada yang sudah menggunakan perkhidmatan e-Filing LHDN, Borang B/BE/P Tahun Taksiran 2008 tidak akan dikeluarkan lagi. So bolehlah terus menggunakan perkhidmatan e-Filing untuk memfailkan Borang B/BE/P Tahun Taksiran 2008. Sila layari laman web LHDNM https://e.hasil.gov.my/ untuk maklumat lanjut. Tarikh tutupnya ialah:

  1. Borang BE Tahun Taksiran 2008 - 30 April 2009
  2. Borang B Tahun Taksiran 2008 - 30 Jun 2009
  3. Borang P Tahun Taksiran 2008 - 30 Jun 2009

Kalau dah terlupa Kata Laluan bagi Sijil Digital, bolehlah layari laman web kat atas dan klik menu ‘Terlupa Kata Laluan’. Untuk set semula kata laluan, perlu ingat Petunjuk Kata Laluan dan jawapannya. Kalau tak leh nak set semula kata laluan, kol cawangan LHDNM yang terdekat atau Pusat Khidmat Pelanggan di talian 1-300-88-3010

3 comments:

Faris said...

Salam Min,
Memang pun dh musim. Macam musim durian, rambutan, cuti dll. Aku pun sedang prepare all the documents yang tak lengkap. Lepas tu baru nk isi online.

Sukimin said...

aku baru teringat....dulu-dulu aku ak pernah kumpul resit-resit kinik dan hospital. mulai 2008 aku dah mula belajar kumpul sebab rupa-rupanya kita boleh dapat pelepasan cukai daripadanya.

HBM Consultant said...

Peringatan yang sangat baik. Terima kasih!

Bukankah bagus kalau pelepasan untuk pembelian buku dinaikkan? Tahun lalu, saya telah menghabiskan hampir RM2 ribu hanya untuk buku! Penangan sambung belajarlah ni..

Semua dokumen sudah lengkap, penyata EA sahaja yang belum dapat. Lambat betul HR buat kerja, huhu..