Wednesday, April 15, 2009

Irfan@Homework

Lepas dinner, umi beri Irfan homework - karangan! Irfan ni berdasarkan result PKSR1 baru-baru ni ketara sangat di antara kelima-lima subjek teras, dia paling lemah dalam subjek Bahasa Melayu. Jadi kenalah beri lebih tumpuan kat pemahaman dan penulisan ni.
Lepas umi dia setkan latihan yang dia kena buat, Irfan datang jumpa aku sebab dia tak berapa faham. Aku guide dia sikit-sikit. Lepas tu aku naik atas solat. Sebelum aku naik atas, dia mintak kebenaran onkan TV. Aku benarkan tapi channel berita sebab kalau channel lain nanti dia ralit lak menonton. Bila aku turun bawah semula, aku tengok buku kat atas meja tersusun rapi tapi orangnya tak ada. Manalah pulak budak ni? Tengok TV ke? Bila jengah kat ruang tamu, rupa-rupanya dia dah zzzzzzzzzzz....

2 comments:

HBM Consultant said...

Serupa macam Farhan. Nama saja anak cikgu bahasa Melayu, tetapi suka mengelat bila disuruh buat latihan bahasa Melayu. Kalau beri dia matematik, pasti laju saja dia khatamkan! heheheee..

Sukimin said...

hmmm...terrernya si Farhan tu matematik! Irfan ni maths dia A cukup makan aje walaupun bapak dia dulu ajar matematik (termasuk ajar awak mat moden kat smbc, hehe)
Kau ni Mimbar memang selalu terfikirkan sesuatu yang aku tak terjangkau. Aku rasa kalau kau ambik test UKM1 permataPINTAR pasti lepas.
Marni dan Mimbar...cuba masuk ke www.permatapintar.com.my untuk test anak kita yang berumur 9-15 tahun