Sunday, February 15, 2009

Jumpa Junior SMSJ: Nasrudin

Aku bertiga bergegas dari kolam memancing ke SSP untuk menziarah Syamira. Aritu dia kata dia outing dengan emak dia, tetiba masa aku tengah kat kolam ikan, dia kolyang dia tak jadi keluar dan mintak aku datang.

Masa aku kat situ, aku terjumpa junior aku masa kat SMSJ dulu Nasrudin Rahmat. Anak dia kat form 4. Sempat dia berbisik tentang karenah budak-budak duduk asrama zaman sekarang ni. Dulu kita orang, sesetengah emak bapak ada yang langsung tak pernah menjengah anak-anak mereka kat asrama. Kita orang memang berdikari betul. Tapi anak-anak sekarang, hampir setiap hujung minggu kena ziarah dan wajib bawak makanan.

3 comments:

nasruddin mohd rawi said...

min,

nampak kau 'lebih muda' dari aku lah.

Sukimin said...

haha pandai kau nak jack aku....apa-apapun tu kereta kau yang kau pegang tu memang idaman ramai orang. pasang angan2 ajelah

nasruddin mohd rawi said...

itu bank punya lah