Thursday, February 12, 2009

Geng Sekolah Rendah

Gambar ini aku terjumpa masa tengah selongkar portable hard disk aku. Ia diambil pada tahun 2007. Sebelah aku ialah Jalil Sulong (sepupu aku. dikenali juga dengan panggilan jamil) sementara yang seorang lagi ialah Ramlan Amat. Masa sekolah rendah dulu, aku bertiga ni memang geng rapat. Jamil ni dulu dia komando tapi sekarang dia jadi bodyguard. Sementara Ramlan ni pernah menajdi penjaga gol Piala Emas Raja-Raja bagi Negeri Johor. Masa kecik-kecik dulu Jamil ni kira ayam tambatan pasukan bola sepak sekolah aku. Masa tu, time rehat aje mesti geng-geng lelaki kat tengah padang bola. Mana tahu nak duduk diam. Naik rehat aje, cikgu biasanya raba-raba kat belakang badan kita untuk nak tahu siapa yang bermain masa rehat. Kalau berpeluh aje belakang badan, kena debik la biasanya. Tapi esoknya kita orang main lagi, kena debik lagi. Gitu ler setiap hari kisah masa sekolah dulu. Tapi kita orang tak pernah pun mengadu pada emak-bapak....
Antara cikgu yang aku masih ingat masa tu ialah Cikgu Omar Roslan (Guru Besar), Cikgu Rahman (ajar BI) dan Ustaz Shaari (of course la ajar agama).

1 comment:

Sukimin said...

Hehe...tak sempat aku upload pagi ni dah kantoi. Semalaman malam tadi aku cuba upload gambar pada blog aku, tapi tak lepas. Akhirnya aku biarkan aje dan cadang pagi ni nak upload semula.