Saturday, March 14, 2009

Diari: 14 Mac 2009

Aku minum teh, orang rumah aku air sirap
Bila banding harga, aku rasa tak berapa sedap
Itu yang buat darah aku agak menyirap
Walaupun dua-dua air tu rasanya sedap
Aku rasa tak puas hati tentang harga air ni.....pada aku macam tak logik!
Aku pagi-pagi lagi dah ke sekolah atas 3 perkara. Perkara pertama sebab nak menjengah kelas tambahan BI dan Sains, yang kedua pulak sebab nak tunjukkan pada Azman akan laluan kabel network yang aku cadang untuk menyambungkan rangkaian LAN antara blok dan yang terakhir pulak ialah sebab nak selesaikan masalah LAN di bilik j-QAF dengan bantuan Hazmen.
Aku janji dengan orang rumah aku untuk cuba selesaikan semua urusan tu sebelum pukul 9.30 pagi sebab nak menemani dia menjadi urus setia pertandingan bowling BPSH kat Alamanda. Urusan 1 dan 2 beres sekejap aje tapi tang mencari punca dan mengatasi masalah LAN kat bilik j-QAF memang betul-betul bermasalah. Pukul 10.30 aku kol orang rumah aku beritahu yang kerja tak beres lagi. Alhamdulillah dia faham dan dia kata nanti dia uruskan sendiri ke Alamanda tu.
Hazmen tengah sibuk mengeping

Dalam pukul 12 baru dapat detect masalahnya. Rupa-rupanya switch yang bermasalah. Ping server ke notebook dan pc melalui switch yang samapun tak lepas.... Akhirnya gunakan port pada router GITN untuk linkkan ke pejabat.

Bila aku kol orang rumah aku untuk beritahu yang kerja aku dah beres, dia rupa-rupanya dia dah di Alamanda. Dia balik jemput aku ke sana untuk tolong ambik gambar. Lepas habis pertandingan kita orang lunch kat Johnny - makan steamboat dan prawn fried rice. Hmmm.... memang sedap. Bila dah habis makan, masa kat ruang pameran di tengah-tengah tiba-tiba ada budak perempuan tegur aku - ini cikgu ke? Aku jawab ha ah. Dia tanya aku masih ingat ke? AKu kata ingat...anak murid di Putrajaya. Sekarang dia dah tingkatan 5. Bapak dia sempat bercerita yang sekarang dia dah bersara dan tinggal di Seremban. Aku memang ingat dengan raut wajah dia orang ni masa di Putrajaya dulu tapi tang nama memang aku surrender.... On the way balik, singgap Pasar Borong Selangor kat Equine sebab nak beli buah ciku. Kat situ murah RM4 sekilo, sedap pulak tu. Apalah nasib...dah bayar entry fees rupa2nya buah ciku tak ada..... Sampai rumah dah lewat lah pulak untuk hadir ke majlis perkahwinan anak kawan aku kat Bukit Kiara ataupun satu lagi MG di Tanjung Malim.

Dalam 4.30 aku hantar orang rumah ke IOI sebab dia ada appointment kat situ. Lepas hantar dia aku balik rumah. Hujan punyalah lebat. Aku ke IOI semula dan untuk jemput dia dan sambil tu shoppinglah sikit-sikit untuk orang rumah aku. Bila dah habis shopping nak balik dan dinner kat kedai mamak. Tapi mesin (mesin apa eh?) yang free kan parking kita kat tingkat 1 JJ tu off line lah pulak. Terpaksa turun ke tingkat bawah untuk freekan parking. Bila dah ke bawah nampak lak food court, terus terdinner kat situ. Aku makan nasi goreng kampung dan orang rumah aku pulak makan yee mee sizzling. Bila dah habis dinner pergi ke kaunter free kan parking tu...alamak dah lebih 2 jam lah pulak. So kenalah bayar parking RM2! Mengena strategi JJ ni sebab bila turun ke bawah kita orang tergoda untuk makan. Bila makan, maka tempoh masa aku berada di IOI tu melebihi 2 jam (kalau 2 jam dapat free parking) maka kenalah bayar parking. Bila dah balik aku dengan orang rumah aku ada 2 misi yang berbeza. Aku nak nengok bola MU lawan Liverpool sementara dia pulak nak tengok AF7. So aku tengok kat bawah dan dia pulak tengok kat atas. Hahaha bila nak berhubung kita orang guna phone. Nampak macam membazir ajelah kan tapi sebenarnya tidak sebab kita orang boleh kol free 24H ler sebab guna Officepax Powertool!

No comments: