Monday, March 30, 2009

Bayangkan Apa Nasib Kereta Ni?

Masa aku ke Putrajaya semalam, aku ikut jalan belakang iaitu melalui Puncak Jalil. Masa aku tengah dengan santainya memandu kereta, aku terjeling menerusi cermin belakang kelihatan sebuah kereta berwarna merah yang dipandu dengan begitu agresif (hehe aku ni pun kekadang macam tu juga). Aku pun serta-merta masuk ke lane kiri sebaik aku memotong sebuah lagi kereta merah di hadapan aku. Zooomm! Kereta merah yang agresif tu potong kereta aku. Tak semena-mena kereta merah yang aku baru potong tadi naik minyak pulak. Dia kejar kereta merah yang di depan.
Adegan kejar-mengejar ala-ala Impak Maksima tu terhenti bila dia orang ni berhenti di lampu isyarat yang berwarna merah. Sejak akhir-akhir ni kan angin kencang menggila. Banyak pokok, aerial TV, tiang lampu yang rebah akibatnya. Rupanya hobi aku yang suka ambil gambar ada juga faedahnya. Kebetulan masa aku snap gambar dua kereta yang kat depan aku tu, pokok sedang condong ke arah kereta merah yang di belakang tu.

Sebelum.....

Kekadang walau macam mana kita marah akan tindak tanduk seseorang, kalau mereka ditimpa kesusahan kita kan tolong mereka. Tapi dalam kes ini aku tak tolong pun.... Mungkin ramai yang tak bersetuju dengan tindakan aku tu. Namun aku mempunyai alasan yang kukuh untuk tidak berbuat demikian. Akupun manusia biasa.......

Selepas....

Update 5.46 pm, 2 April 2009 (tuan rumah dah balik!)

Sorry tak ada gambar selepas da... (lupa nak amik)

Sebenarnya tak ada apa-apa kemalanganpun yang berlaku. Masa aku snap gambar tu tak adapun angin ribut ke, hujan ke, petir ke.... so pokok tu cuma senget aje. Agaknya pokok tu senget sejak 25 Mac masa ribut dan angin kencang melanda. Cuba tengok gambar kat bawah, mana ada pokok-pokok lain yang senget-menget,

So..... tak adalah aku nak tolong ke, nak ambik gambar ke, atau apa-apa aje. Kan aku dah kata, aku ni manusia biasa....macam kau orang juga. Jadi tak lah aku buat apa-apa sebab tak ada apa-apapun yang berlaku. Bila lampu isyarat bertukar hijau, kita orang semua bergeraklah menuju haluan masing-masing. Kereta merah tu ntah ke mana dia pergi aku tak pasti. Yang pasti aku ke Alamanda makan steamboat. Hehehe.....jangan marah!

9 comments:

rafi_reenz said...

abg ngah.......seblm ada, tp selepas tarak....Huakaakaka....

HBM Consultant said...

Laaa... jadi cerita anti-klimaks la pulak.. huhu, nak kena teka ke ni? Saya teka, pokok tu tumbang dan hempap kereta merah tu.. Ahahaa, jahat punya teori ni... Tapi biasa la, pembalasan kan lebih kejam? Hehehee..

rafi_reenz said...

hissssshhhhh.....abg ngah nie suka la buat org tertunggu2 dan tertanya2.... Wakakakakaka......

Azida said...

Betul la kata Member tu.. potong stim...
Sekeh aje dia Member..hehehe

HBM Consultant said...

Member Hj Md Sirat, mana tuan rumah ni pergi agaknya? Saya fikir, gambar terkini sudah diletak di sini, rupanya belum ada khabar lagi, huhu...

HBM Consultant said...

Haih, lamanya tuan rumah menghilangkan diri?

rafi_reenz said...

"Hmmmm.....aku rasa tuan rumah nie dah berpindah rumah la kot......"

Sukimin said...

Kau masih nak Mimbar sekeh kepala aku lagi ke Azida? Kesian aku... Pada Marni, Efy, Mimbar, Azida dll semua.... aku mintak maaf bebanyak ya.... hehe

HBM Consultant said...

Haiyaaaaa.. hehe..