Tuesday, January 27, 2009

I was so mad

Kereta aku dan kereta sebelah (warna putih nampak bucu bonet) dihalang oleh MPV ni
Kereta sebelah aku dah dapat keluar, sekarang giliran aku pulak.
.
Aku ke KL siang tadi. Aku park kereta kat parking lot depan Mydin Jalan Masjid India. Bila aku nak keluar, ada sebuah MPV blok kereta aku. Biasalah orang berhentikan kereta kat tepi-tepi jalan sebab memang susah nak dapat parking. Tapi masalahnya dengan kereta ini dia boleh parking dan tak seorangpun ada dalam kereta tu. Puas aku hon mengharapkan tuan punya kereta tu terdengar tapi hampa. Sampai terjumpa Pn Zainon TSS dan keluarganya. Dekat setengah jam aku melilau.
Dalam aku terjengah-jengah mengharapkan owner kereta tu datang, tetiba aku nampak penguatkuasa DBKL tengah meronda kat seberang jalan. Aku berkejar mendapatkannya membuat aduan. Dia orang kata kereta penunda ada satu aje, susah nak datang ke situ. Diapun tak boleh buat apa-apa. Aikkk???
Tak lama lepas tu orang yang parking sebelah aku datang dan nak keluar juga. Diapun bengang sama... Kita orang suruh penguatkuasa tu saman aje kereta tu tapi dia kata susah. Member kereta sebelah memang bengang betul. Lama kita menunggu dan sempatlah jadi bahan tontonan orang yang lalu lalang dan di sekitar situ. Akhirnya salah seorang pekedai kat depan tu tolong panggil owner kereta yang parking di sebelah kereta yang di sebelah kereta aku (hehe apa punya bahasa da...). Bila kereta tu keluar, kereta sebelah aku boleh keluar dan kereta akupun boleh keluar.
Memang kurang ajar owner kereta yang blok tu....
Terima kasih pada tuan punya kedai yang prihatin!
Masa aku odw keluar dari Jalan Masjid India tu, aku nampak dua orang penguatkuasa tadi tengah menyaman kereta Malaysia yang parking di bawah pokok kat simpang masuk ke Jakel.... Hmmm....nasib, nasib.

2 comments:

kembara kelana said...

aku tetap tak sokong MU dan aku simpati penyokong MU kena himpit masa dia parking keta. MU...kalahlah hendaknya engkau

Sukimin said...

Hehe tak sokong MU tak apa. Apa2pun malam ni MU lawan WBA. Hmm...nampak gayanya kalau on paper WBA ni macam makanan je....jangan marah