Saturday, December 20, 2008

Siaran Radio Kegemaran

Sekarang ni aku on the way ke Shah Alam untuk menziarah nenek orang rumah aku yang sakit. Orang rumah drive so bolehlah aku surfing. Sambil surfing kita orang dengar radio saluran Sinar FM dan lagu yang tengah berkemundang ialah nyanyian Eric Clapton, Tears in Heaven.
Bercakap pasal radio, suatu masa dulu saluran Era (103.3 FM) memang sentiasa menjadi stesen default kat kereta aku dan kereta orang rumah aku. Namun semenjak dua menjak kebelakangan ini ia sudah berubah. Mula berubah secara perlahan apabila Fara Fauzana menyertai Hot FM (97.6 FM). Tapi masa tu aku cuma dengar masa Fara berpasangan dengan Faizal Ismail sebelah pagi. Sebelah petangnya aku tukar ke channel Sinar FM (96.7 FM) kerana lagu-lagu oldiesnya yang sangat releven dengan selera aku. Orang rumah aku masih di Era tapi bila petang diapun rupa-rupaya dengar Sinar FM juga. Stesen Era hanya kekadang bila nak dengar topik pagi era. Namun dengan Era yang semakin membosankan dan tambahan pula Kieran yang menjadi penarik utama channel 103.3 telah menjadi ahli keluarga Hot FM sejak awal November lalu, maka aku semakin jauh dengan stesen Era ini. Orang rumah akupun dah beralih dari Era ke HotFM dan akhirnya kita berdua mendengar Hot FM sebelah pagi dan petangnya dan malam pula dengar radio Sinar. Sinar FM ni dah semakin mengancam tambahan lak sekarang Linda Onn dah join ke situ sejak Isnin lepas, 15 Disember 2008.

Tears In Heaven by Eric Clapton and Will Jennings Would you know my name If I saw you in heaven? Would it be the same If I saw you in heaven? I must be strong And carry on, 'Cause I know I don't belong Here in heaven. Would you hold my hand If I saw you in heaven? Would you help me stand If I saw you in heaven? I'll find my way Through night and day, 'Cause I know I just can't stay Here in heaven. Time can bring you down, Time can bend your knees. Time can break your heart, Have you begging please, begging please. Beyond the door, There's peace I'm sure, And I know there'll be no more Tears in heaven. Would you know my name If I saw you in heaven? Would it be the same If I saw you in heaven? I must be strong And carry on, 'Cause I know I don't belong Here in heaven.

No comments: