Tuesday, August 26, 2008

Perjalanan pulang yang membosankan

Flight 8 jam memang memenatkan apa tah lagi bila zon masanya berbeza. Beza masa gold coast dgn msia -2 jam menyebabkan aku kena bangun pukul 2.45 pg (wkt msia, sana kul 4.45 pg). Bila smp msia kul 3 lebih, smp umah dekat kul 5 ptg. Keadaan dlm flight lak tak selesa nak tidur jadi bila dah smp sini mengantuknya bukan main. Inilah dia jet lag! Aku teringat masa gi u.s. thn 2000 - lagi worst (rasanya yg g thn 2006 tak teruk sgt). Masa tu aku 'rugi' 1 hari. Sepanjang perjalanan perut aku tak selesa-banyak angin! Nak tidur tak boleh, nak sembang lak tak susah sebab seat yg aku booking satu row di tengah2nya diambil orang. Aku rasa airasia beri seat tu pd org lain bila anak sulung aku tak ikut. Dahlah seatnya diambik org, meal yg aku byr pun tak dapat! Kos berat bagasi yg aku byr melaui nama dia pun akan burn kalau dia tak ikut fly. Aku rasa tak patut sebab aku tempah ikut pakej 5 org jd patutnya bila 1 org tak ada, apa yg semua aku dah bayar aku berhak dapat! Cuma kos fly shj la yg aku tak boleh dapat semula. Nasib baik berat bagasi aku cuma 26 kg dan aku dah byr utk 30 kg bwh nama aku dan org umah. So tak ada extra caj.

No comments: