Friday, August 22, 2008

aku tertinggal lesen kereta!

apalah aku ni. Kereta dah sewa utk 3 hari kat sana, toyota yaris tapi boleh aku keluarkan lesen memandu aku dari wallet sebelum bertolak ke lcct. Nasib 2x Aku perasan masa dlm teksi waktu di kota warisan. Aku tanya org umah aku dia bwk lesen tak? Jgnkan lesen, ic pun dia tak bwk! So aku bincang dgn org umah aku sama ada nak mintak teksi tu antar aku balik umah dan ke lcct semula. Tp tak leh bincang terbuka. So aku pun guna aplikasi note pd nokia e51. Aku taip, pas tu beri dia. Dia jwb, pas2 beri aku. Gitula adanya. Ha ini apa yg kita org diskas. "Nak suruh budak taxi ni anta abg balik ke dan anta sini semula?sempat ke? Sempat je. Kena check in dulu la.penting sgt ke? Abis keta tu burn je ke? Klau amik memamg guna lesen malaysia ke. Ha ah sb negara komanwel. Ok tanye dia brape dia amik klau g n balik semula ke lcct. Keta dia ni slow la. A'aa tp klau suruh dia cpt mgkn blh kot..tanye je dulu klau mahal melampau baik amik teksi lcct je. Kalau dia drive macm ni, tak sempat. Ooo ok..so tanye teksi lcct utk pergi kinrara n balik semula ke lcct. Ok!" Bila smp lcct, lepas byr rm60 aku tanya dia berapa lama kalau anta aku balik umah dan dtg ke lcct semula. Dia kata 45 min sehala. So cancel la dgn dia sb aku cuma ada 2 jam aje dr wkt berlepas Flight yg aku naik berlepas

1 comment:

Sukimin said...

Kurang asam kau kutuk aku eh! Biasanya kalau ke luar negara memang aku tak bawak pun IC, lesen, kad-kad yang cuma digunakan di Malaysia pasal ia cuma menggemukkan wallet je. Yang berguna sebagai ID cuma pasport je. Aku cuma pernah drive kat US je (punyalah susah sebelh kiri) yang lelain tempat tak pernah aku drive. Sebab tu biasanya lesen aku tinggal. Tapi rupa2nya aku terlupa yang kat sini aku dah tempah kereta! Apa-apapun jutaan terima kasih pada kau (dan Kamilah) kerana membantu aku tempoh hari semasa urusan di imigresen. Terima kasih!