Sunday, August 3, 2008

Jumpa Kawan Lama

Leman ni kawan aku masa kat UPM 1980an dulu. Dia ni memang power main gitar. Siapa aje yang tak kenal dia ni kat UPM dan sekitar Ulu Tiram. Aku dengan dia ni dulu kalau balik ke Johor dari UPM naik Yamaha Cub aje. Masa tu highway sampai Seremban aje. Motor aku warna biru, motor dia warna merah. Hebatnya dia ni, siap masih boleh ingat lagi no motor aku tu 2341! Setelah sekian lama tak jumpa, bila bersembang masing2 dah macam2 berubah.
Masa aku kat Shah Alam, dia kol aku. Berborak panjanglah mengenangkan kisah-kisah silam. Lepas tu waktu aku on the way balik rumah ambil Irfan, dia SMS aku ajak ngeteh kat kedai mamak di BK4 malam tu untuk sambung cerita yang tak habis lagi. Masa aku tengah pasang langsir, tiba-tiba dia kol aku untuk confirm dia tak tersalah rumah. Dapat pulak dia cari rumah aku kat BK 4 ni. Pastu kita orang dgn Irfan pergi kat kedai mamak sambil berborak.....

No comments: