Sunday, August 24, 2008

Gold Coast: Day 2

Rancangan pagi ini dimulakan dengan pergi ke Carrara Market untuk membeli souvenir. Pn. Norsham (Cyberkids Maxis) yang cadangkan market ni sebab dia kata barangannya murah. Aku terjumpa dia berempat dengan keluarganya masa tengah beratur di imigresen airport Coolongata. Dia SMS beritau market tu kat Nerang River, Jalan Broadbeach. Aku bayangkan market ni agak-agaknya macam Victoria Market di Melbourne yang macam-macam ada dan harganya pun murah.
Sudah siap untuk keluar dari apartmen
Dalam Yaris

Tapi masa nak ke sana , kita orang tersesat walaupun dengan menggunakan bantuan GPS. GPS ni sebenarnya kita kena masukkan nama jalan dan no. lot/rumah/kedai dsb. Oleh sebab kita tak tahu no.nya diapun susah nak guide (dia yang tek reti tunjuk kea tau aku yang tak reti guna). Akhirnya kita orang tersesat.

Orang rumah aku sibuk reset GPS (Irfan tu tolong ker?)

Sempat posing jap kat tepi highway Sungai Nerang (Kualanya di Terengganu - Kuala Nerang)

Sementara orang rumah aku nak reset balik GPS, kebetulan pemandangan kat situ cantik – tepi highway, ada tasik tempat orang memancing, langit yang biru, pemandangan yang saujana. Apa lagi kita orang posing sakanlah.

No comments: