Wednesday, April 16, 2008

e-GTukar

Hari ini 16 April 2008 aku cuba untuk mengesahkan permohonan tukar seorang guru ke W.P. Kuala Lumpur tetapi keluar ralat. Mungkin disebabkan oleh salah satu radio button (d) pada bahagian G. ULASAN PENGETUA / GURU BESAR tidak keluar pada skrin tersebut (ia melompat dari (c) ke (e)). Aku dahpun hantar screen capturenya ke developernya di BTMK untuk mereka cari di mana silapnya.
Hari ini 18 April 2008. Semalam petang (17 April 2008) masa ku on the way ke Shah Alam untuk penyemakan kewangan, developer sistem e-GTukar ada tepon aku suruh cuba sekali lagi mengesahakan permohonan tersebut. Tapi aku tak boleh buat sebab sibuk. So hari ni aku cuba sekali lagi. Susah nak tembus line e-GTukar ni pasal maklum sajalah berduyun-duyun cikgu-cikgu tengah melayarinya. Dalam kira-kira kul 1 tgh baru dapat masuk (pasal ramai orang dah pergi masjid agaknya). Aku cuba sahkan (laju jugalah sebab highway lapang), hmmmm.... nampaknya ralat yang keluar masih sama!
Baru jap ni tepon BTMK maklumkan tentang masalah tu. Lepas dia orang beritau, barulah OK. Rupanya radio button tu tak keluar selagi kita tak klik perkara di (c). So dah settle ler masalah aku tu.... sekarang cuma tunggu seorang lagi cikgu hantar borang hardcopy dia untuk aku sahkan.

No comments: