Tuesday, January 25, 2011

Dia Kata: Aku pengamal ilmu hitam

Aku pernah dikatakan menghantar 'hantu' ke rumahnya.  Hantu aku tu boleh kawal televisyen dia.  Tiba-tiba aje televisyen kat rumah dia orang boleh dihidupkan.  Bukan itu aje, hantu  aku tu juga pandai dalam hal-hal kereta.  Kereta tu tiba-tiba mati dimatikan enjinnya.  Ceritanya lebih kurang begitulah, mungkin ada yang tak tepat.  Tapi isi pentingnya ialah aku dikatakan membela hantu.

Teringat masa aku tinggal di Saujana Puchong dulu. Masa tu aku tinggal kat rumah tu seorang.  Aku meletakkan ubat lipas di beberapa penjuru rumah untuk mengelakkan daripada haiwan itu bermaharajalela.  Bentuk ubat lipas tu adalah macam batu yang kita letak di bawah peti sejuk atau mesin basuh.  Cuma dia bersaiz kira-kira 1 inci dan berwarna putih.  .  Bila anak-anak aku datang melawat, ternampaklah benda Allah tu di bawah katil, di bawah sinki, di tepi penjuru televisyen dsb.  Report pun dihantar untuk dianalisis.  Keputusannya... aku mengamalkan ilmu hitam!


No comments: