Saturday, June 20, 2009

Selipar Jepun

Agaknya dari manalah asal dapat nama selipar yang diperbuat daripada getah ni? Agaknya waktu tentera Jepun menyerang Tanah Melayu masa perang dunia kedua dulu dia orang ada bawak selipar macam ni kot. Mungkin masyarakat kat sini masa tu cuma kenal capal dan tterompah aje sehinggalah selipar getah ni diperkenalkan. Hmmm...apa2pun aku bukan nak citer pasal asal-usul selipar Jepun ni tapi kisah aku pergi meeting kat UKM pakai spakai selipar ni. Macam mana boleh terjadi? Balik dari sekolah aku dgn Irfan seperti biasa beli lunch kat gerai makan depan masjid. Lepas lunch Irfan mandi dan siap pakai baju sekolah agama. Sementara tu aku dah siapkan stokin dan kasut utk dibawa masuk ke kereta sebab aku nak pakai selipar. aku ada meeting kat UKM tentang persiapan kemasukan student kohort 4 Jumaat depan. Lepas solat jumaat, akupun hantar irfan ke sekolah lepas tu aku terus chaw ke ukm. Sampai sana, akupun teraba2lah cari kasut aku. Alamak! Aku tertinggal kat umahlah pulak. Terus aku kol ismail dan akmal beritau hal tu. Dia org kata ok je. Aku segan sebab nak lalu depan ramai student kat lobi. Segan lagi sebab nak

No comments: