Monday, June 29, 2009

Riadah

Petang tadi sebaik Irfan sampai rumah balik dari sekolah agama dia ajak aku main badminton. Masa tengah main tu, aku teringat masa zaman aku kecik2 dulu. Masa tu apa yang dimainkan adalah bermusim - ada main teng-teng, combat, lastik, rounders, batu seremban, getah, konda-kondi, sembunyi-sembunyi, belon acah (galah panjang), guli, cap teh dan tidak ketinggalan badminton. Bola sepak memang mainan tetap budak lelaki.
Masa zaman tu main badminton pakai reket jenama Yoneyama berbingkaikan kayu. Punyalah berat! Yang buatkan aku teringat kan zaman kecik-kecik dulu tu sebab bila tengok cara Irfan pegang reket. Walaupun reket sekarang ni dah ringan, dia tetap kekok untuk memukul secara backhand - siap berpusing lagi badan dia kalau nak balas pukulan tu. Aku masa kecikpun gitu juga....

No comments: