Tuesday, September 16, 2008

Kereta Aku Langgar Lagi!

Aku hari ni kelam kabut balik dari kelas UKM sebab nak kejar ambil Irfan kat guard post sekolah. Dia kol aku masa aku tengah lecture beritau tak nak pergi kelas KAFA sebab letih katanya. Bila dah tak larat pujuk, terpaksalah aku benarkan. Tapi bila dia tak pergi KAFA masalahnya ialah dia tak ada kenderaan yang hantar dia balik rumah. So dia tunggu dalam ofis aku, dalam pukul 4+ dia pergi ke guard post. Guard tu ada kol aku offer nak hantar Irfan balik rumah. Aku tolak sebab aku nak IrfaN rasa rugi tak pergi KAFA jadi dia kena balik lewat. Kalau dia pergi KAFA, pukul 5 dia dah sampai rumah, tapi bila dia tak pergi dia kena tunggu sampai pukul 6 untuk aku ambil dia. Aku rush dari UKM ambik highway bangi sg besi. Bila keluar tol sg besi jam pulak. Rupa2nya ada accident kat bawah jejantas lepas petronas. Akhirnya aku sampai pukul 6. Bila dah ambil dia, aku lecture dia masa odw balik rumah. Kat traffic light tepi petronas bk5 aku stop. Bila hijau, semuanya meluru ke depan. Tiba2 kereta depan aku stop, apa lagi emergency brake ler aku. Pun kereta aku menggelongsor langgar kereta depan. Lampu tukar merah. Aku tengok dari belakang kereta dia tak ada apa2. Aku bagi isyarat tangan suruh kereta depan aku ke tepi. Dia tengok dari cermin isyarat aku tu. Bila hijau, kita orang bergerak dan berhenti di kiri tempat lapang sikit. Nampak aku turun kereta, dia pun turun kereta. Lady driver rupanya. Dalam nada agak gementar dia terus kata sori sebab tiba2 ada motor cross depan dia. Aku tanya kereta dia ada rosak tak? Bila dah periksa, confirm kereta dia ok. Kereta aku kemek dan plat nombor pecah. Dia risau tengok kereta aku, tapi aku kata tak apa. Hmmm...tanggunglah sendiri.

1 comment:

kembara kelana said...

men...simpati aku dengo kau kena lari sana lari sini, kadang kadang men, kau janganlah keras sangat..dgn anak anak...anak aku enam aku taulah...lebih lebih lagi bulan posa ni...mahal harga pengajaran yang kau berikan kepada anak kau tu...namun apa yang lagi penting keselamatan. keselamatan kau, umpamanya...kalau jadi apa apa kat kau? kan susah...aku nasihat jer, tapi budak smsj memang payah dengo nasihat...emmmpandai pandaikau lah men..
tadi aku dapat call dari arbakariya, dia kirim salam..dan seronok dgr kita dah berkumpul semula...anak dia 7
dan tadi juga ros call aku, rindu aku nak jumpa dia men...kawan lama.
dgn mimbar berkali kali aku call dia
bye men..take care