Sunday, October 16, 2011

Syamir hari ini

Pagi-pagi dia dapat mandi kat pool. Bukan main suka lagi dia. Mak cik dia, Misah yang banyak temankan dia. Hari ini dia gila nak cium papa dengan mama dia. Tiap kali nak cium, sikit punya panjang muncung mulut dia. Sekarang ni masa aku tengah menulis posting ni, dia asyik datang dengan muncung dia nak cium. Alamak penuh dengan ngences la pulak budak ni.
Balik dari IOI petang tadi, pool masih belum disimpan. Apa lagi bila si kecik ni ternampak maka sibuklah nak main air lagi. Menangis-nangis tak sabar. Masalahnya on the way balik tadi dia ek ek. Lum basuh lagi. Sepanjang nak bersihkan dia, bukan main kuat lagi dia 'menyanyi'. Bila dah masuk air, sukalah dia. Mama diapun join masuk dalam pool. Tapi......akhirnya bila nak suruh keluar dari pool tu, 'hujan lebat' turun lagi. Bukan main kuat lagi.
Masa makan malam tadi, mama dia masakkan kuetiau sup. Sebelum makan dia dah habiskan sebiji buah pear. Jadi aku ingatkan dia taklah lapar sangat. Tambahan pulak tadi masa kat IOI mall, dia dah makan roti dengan sup. Tapi rupa-rupanya sangkaan aku meleset sama sekali. Dia macam orang tengah kebulur. Apa lagi kelam-kabutlah aku dibuatnya. Sup kuetiau tu masih panas, jadi aku kena tiup dulu sebelum suap dia. Tiap kali suap dia terus ngap. Belum sempat aku tiup yang baru, mulut dia dah nganga besar. Tapi bila agak lama, sup tu dahpun sejuk. Jadi tak payahlah aku tiup lagi sebelum suap dia. Jadi akupun senduk dan terus suap. Tapi si kecik ni lain pulak. Bukannya dia terus makan. Kali ni dia pulak yang tiup kuetiau sup tu. Fuh, fuh dia tiup. Dah puas dia tiup, baru dia makan. Pulak!

No comments: