Sunday, October 16, 2011

Emak, bapak, misah dan adik datang rumah

Semalam adik aku Kori buat kenduri potong jambul anak ketiga dia di rumah mertua dia kat Kg LB Johnson, Negeri Sembilan. Emak, bapak dan Misah pergi ambil adik kat Melaka untuk hadir ke kenduri tu. Aku bertiga dari Kinrara. Kita orang berjumpa kat LBJ. Selesai kat situ, aku hantar dia orang Ke rumah aku. Aku bertiga ada undangan minum petang di rumah kawan aku di Presint 18, Putrajaya. Pagi tadi orang rumah aku masak sarapan nasi lemak berlaukkan rendang ayam. Sedapnya. Kita orang berenam makan macam tak ingat dunia. Sebelum balik ke Melaka dan Johor, kita orang bawak dia orang jumpa mertua aku di Banting Baru. Balik dari situ sempat bawak mak shopping kerepek di Sg. Lang dan gerai jual buah-buahan tepi jalan di Olak Lempit. Dia orang ni kalau kereta tak penuh, macam tak sah dibuatnya. Orang rumah aku baru telefon Misah, rupanya dia orang lama singgah di Melaka. Ni tak sampai lagi Johor.

No comments: