Saturday, February 6, 2010

BPL: Rooney penentu?

Perlawanan malam ini di antara MU dengan Portsmouth mengingatkan aku pada MU menentang West Ham United yang merupakan perlawanan terakhir musim 2006/2007 (kalau aku tak silap) di Upton Park, London. Masa tu West Ham di tangga terbawah (sama seperti Portsmouth sekarang) sementara MU sedang mendahului liga. West Ham sedang berusaha untuk mengelak daripada diturun divisyen. Keputusan 2-1 memihak kepada West Ham United.
Malam ini walaupun berbeza namun keadaannya hampir serupa cuma ia bukan perlawanan terakhir dan MU bukan di tangga teratas serta perlawanan berlangsung di Old Trafford. Portsmouth yang berada di tangga tercorot sedang bermati-matian untuk mengelakkan diturunkan divisyen sementara MU pula cuba memintas Chelsea di tangga teratas.
Rooney yang dipuji habis-habisan terutamanya oleh boss MU, Sir Alex Ferguson mungkin boleh menjadi kunci untuk memenuhi harapan seluruh peminat MU. Dulu sewaktu Nistelrooy masih mewakili MU, jersi 10 dipakai olehnya sementara Rooney memakai no. 8. Setelah Nistelrooy berhijrah ke Real Madrid, jersi 10 beralih kepada Rooney. Rooney yang dibeli dari Everton dengan harga 30 juta pound pada tahun 2004 bukan saja mampu menjaringkan gol, malah dia juga bijak bertindak untuk membuka ruang dan membuat umpanan cantik kepada rakan sepasukan.

3 comments:

rafi_reenz said...

wah...panas2....hmm.......tunggu kehadiran my 1st baby...mmg 1 set arsenal.... hehehhehe.....

Sukimin said...

aikkkk....panasnya sampai kat saujana puchong ke? hmmmm...dah confirm ke baby boy?

rafi_reenz said...

hehehehehehe...biar la rahsia di sebalik tadbir..................