Sunday, May 9, 2010

Telur separuh masak

Sejak orang rumah aku kurang sihat, dia dah tidak memasak lagi. Jadi agak banyak bahan mentah yang dah dibeli tidak terusik. Salah satu daripadanya ialah telur ayam yang rasanya ada satu tray lagi masih belum terusik. Jadi pagi ni akupun masak telur tu - separuh masak. Aku beli roti canai kat kedai dan bawak balik. Tak ke kedai sebab orang rumah aku nak jalapun dah tak larat sekarang sejak semalam. Lagipun pagi ni 2 pembantu datang bersihkan rumah. Sebelum mula sarapan, aku masukkan telur dalam bekas khas untuk masak telur separuh masak. Aku bajet, habis makan roti canai, telur ni akan siap dimasak. Memang betul apa yang aku jangka. Apa lagi akupun mulalah siapkan cawan sambil terbayang makan dengan kicap. Bila dipecahkan telur aku tuang-tuang tak keluar. Check punya check rupa-rupa dah jadi telur rebus. Pelik juga aku, kenapa tak menjadi? Dah bertahun aku guna bekas ni ok aje jadinya. Aku bawak ke depan dan beritau orang rumah aku. Apa dia jawab....dia kata telur yang aku ambil tu adalah telur rebus dari bunga telur pengantin yang diletakkan bersama longgokan telur mentah yang lain!

3 comments:

rafi_reenz said...

waduh2.....kok begitu abg ku... hehehehe.... kecewa sungguh tu,....

Sukimin said...

haha ... ini semua salah angah. ada ke dia campur telur rebus tu dengan telur mentah. kat belah atas lak tu. Tu yang abang ngah main capai aje.... (haha asyik nak salahkan orang lain aje - kesian angah)

rafi_reenz said...

aduh....terus hilang selera yer... tuang punya tuang...x kuar2...tp ble tgk telur rebus plak tu...Hehehhe... Baby mcm ner?