Tuesday, July 14, 2009

Mana handphone aku: Pelik

Hari ini seharian aku tak ada handphone biasa aku. Bengangpun ada, kelakarpun ada! Masa awal pagi tadi aku drive ke UKM, aku nak keluarkan phone dari poket sebelah kanan seluar aku. Tetiba ia terlepas dan jatuh. Cuba raba dan ambil phone tu tapi tak dapat. Ada tak ada aku pakailah phone yang satu lagi. Sampai UKM aku ne Bestari untuk sarapan. Bila parking aje aku terus cari...tetap tak jumpa. Hmmm...makan dululah. Lepas sarapan, aku terus ke fakulti. Sebaik parking, aku cari sekali lagi. Aku telefon, berbunyi tapi tak nampak kat mana. Sebab kuliah dah nak mula, aku tinggalkan dulu.
Masa break, aku cari lagi. Kali ni dengan bantuan 2 member lain - Wan dan Tan. Puas dia orang cari dan geledah tak jumpa juga. Bunyi macam dekat aje tapi tak ada! Berpeluh-peluh dia orang menyelongkar dan akhirmya lokasi handphone tu dapat dikenalpasti berdasarkan bunyinya! Ia masuk ke dalam satu lubang kecil di bawah seat kereta tu. Lepas tu entah berapa ramai lagi yang mengerumuni kereta aku untuk keluarkannya.....pun tak berhasil. Dia orang cadangkan aku naik bukit tinggi kat dewan dan pecut aage telefon tu terkeluar dari lubang tu. Dah aku buat dengan si Idahap tapi tetap tak keluar.
Balik rumah, orang rumah aku dengan si Irfan pulak cuba....pun gagal. So aku buat keputusan esok ke bengkel kereta Along kat Bangi untuk buka seat kereta dan karpet. Hmmm... kawan aku kata, kesimpulannya jangan beli jenama kereta aku tu!
So buat masa ni kalau nak kol atau SMS aku gunakan 0192824344

Tahir dan Hj Razak memberi semangat

Abang menggeledah di belakang Tan pulak di depan

3 comments:

Faris said...

Min,
Aku ada cadangan. Kau terbalikkan kereta kau tu supaya handphone kau tu jatuh keluar dari tempat dia masuk. Kah kah kah.....

Sukimin said...

memang cadang nak buat macam tu faris tapi tak kuat nak angkat. kau boleh tolong ker?

rafi_reenz said...

huakakkaka...per la abg ipar aku nie...secara x langsung, rupa2 nya kereta model BMW nie ada lubang Rahsia...So x lama lagi nie dah nak raya...Blh la sumbat mercun kat lubang tu ek.....Hehehheheee.....