Saturday, November 5, 2011

HotFM memang hot

Aku dengar hampir setiap pagi radio HotFM dalam perjalanan ke tempat kerja. Selain aku suka Panggilan Hangit, gelagat penyampainya memang mencuit hati. Tak ketinggalan kalau topik paginya best dan cerita2 pendengarnya pun kelakar. Pagi tadi tajuknya "Perkara yang paling pelik dibuat masa kecik2 dulu". Macam2 cerita yang keluar. Ada yang aku gelak panjang, ada yang gelak pendek dan ada yang ngeri. Antara yang aku masih ingat:

1- budak perempuan umur 8 tahun terjun dari bas yang bapak dia pandu.

2- budak yang sentiasa ingin tahu apabila asyik melihat jarum mesin jahit nenek (?) dan akhirnya letak jari pada jarum tu ketika neneknya tengah menjahit

3- budak lelaki yang ingin nak tahu apa rasa bila kena elektrik. Dia ambil multiplug yang dah terbuka dan pasang pada punca elektrik lalu menyentuhnya

4- budak lelaki yang mintak dari emaknya untuk bersunat. Emak dia tak benarkan. Akhirnya dia masuk ke bilik, ambil gunting dan 'potong' sendiri.ntapi tak putus, guntingnya melekat dan keluar banyak darah. Dia keluar dari bilik dan bila emak dia nampak, emaknya terus bawak ke klinik. Di klinik doktor terus sunatkan dia. Dia punyalah bangga bila dah sunat.

5- ada sorang budak ni pulak tangkap binatang terbang yang berbunyi dan sumbatkan dalam hidung. Tetiba binatang tu termasuk ke dalam lubang hidung. Tapi dia buat donno je. Malam tu bila tidur, abang dia pelik sebab ada bunyinkeluar dari hidung adik dia. Bila tanya, adik dia jawab tak ada apa2. Tapi bunyi pelik tetap keluar dari hidung adik dia. Dia pelik kenapa ada bunyi pelik dari hidung adik dia tu. Akhirnya dia beritau kepada emaknya dan emaknya bawak gi klinik untuk keluarkan binatang tu.

No comments: