Wednesday, September 8, 2010

Ke Alamanda

Hari ini aku bercuti tapi orang rumah aku bekerja. Mula-mula cadang nak hantar Nasr ke nurseri tapi bila tengok dia tidur nyenyak rasa kesian la pulak nak angkat dia. Jadi aku biarkan aje dia tidur dan bila dah terjaga terus mandikan dia. Keletah dia yang asyik tersenyum dan ajak berbual membuatkan aku rasa rugi kalau berenggang. Jadi aku ambil keputusan biar dia menemani aku sepanjang hari ini.
Aku merancang untuk mengemas barang-barang yang aku gunakan setiap hari seperti notebook, buku-buku/jurnal dan gajet-gajet agar memudahkan Ani yang akan datang membersihkan rumah petang ini. Dalam sibuk menyusun dan meletakkan barang-barang (termasuk harta benda Irfan) tetiba aku terfikir nak buat surprise pada orang rumah aku untuk ajak dia ke Alamanda waktu break kerja dia. Baju dah dibasuh dan dijemur tinggal nak kemas gajet-gajet permainan Irfan kat bawah. Masa tu dah pukul 12.30 tengah hari. Tinggal setengah jam untuk aku ke Putrajaya. Akhirnya siap semuanya kecuali beberapa dokumen yang patut aku letak di almari bilik tidur atas. Akupun dengan Nasr mula bertolak samil tu aku telefon orang rumah. Dia setuju tapi dia tak tahu yang Nasr ada sama.
Tepat pukul 1 aku sampai di Parcel D, hehe seperti yang aku jangka orang rumah aku terkejut bila tengok Nasrpun ada sama.

No comments: