Friday, September 25, 2009

Bestnya makan...

Bong (Hj. Zaidi) suruh aku citer pasal makan dari awal puasa sampai raya. Tapi aku tak dapat buat sebab ceritanya macam berulang2 je. Ni tengah hari tadi aku sampai Senai dekat kul 12 tgh. Adik aku Din jemput kat situ dengan Nana org umah dia. Lepas buat sikit urusan kat Kulai, akhirnya aku sampai juga kat umah org tua aku di Kg. Sentosa. Biasalah bika balik kg, kita suka makan masakan emak. Rupa2nya di anatara lauk yg ada ialah pucuk ubi rebus dgn sambal kacang pecal. Hmm...memang tak nampak lauk lain dah. Kesian org umah aku yg tak dpt ikut. Dia makan sardin aje kat umah Kinrara tu. Petangnya pulak adik aku Wati yg tinggal kat bkang rumah emak aku ni hantar lauk ikan siakap masak asam pedas khas utk aku. Hmm...memang susah nak citer ...

1 comment:

bong said...

Kimin tule untungnya ada MAK dan jadi abang bini takda tapi adik-adik ambil berat tentang kita
Min kita sama-sama doa tidak sia2kan MAKBAPAK kita dan keluarga kita